Corona Protocol

Protocol status: 13 september 2020

Om er voor te zorgen dat wij een mooi schaatsseizoen kunnen beleven hebben de Baanvereniging Deventer en IJsbaan van de Scheg het onderstaande Corona Protocol opgesteld. Alle leden van de Baanvereniging Deventer moeten zich conformeren aan deze richtlijnen:

– Alle schaatsers en begeleiders volgen de Corona richtlijnen van het RIVM.

– Elke schaatser moet in het bezit zijn van een baankaart (trainingskaart/wedstrijdkaart) van de Baanvereniging Deventer, op het tijdstip waarop de baan bezocht wordt.

– Toegang verloopt via de poortjes van de ijsbaan, ook ter registratie van aanwezigheid op de ijsbaan.

– Sporters wordt gevraagd zo veel mogelijk thuis om te kleden.

– Kleedkamers zullen in navolging van alle aangesloten kunstijsbanen gesloten blijven. Ook is zijn de douches tijdens trainingen en wedstrijden gesloten. De ventilatie en de handhaving kan hier niet gewaarborgd worden.

– Bij de toiletten dient 1,5m in acht genomen te worden, vooral bij rijvorming.  Na gebruik zo goed mogelijk reinigen.

– Luidkeels stemgebruik is niet toegestaan.

– Er worden meerdere opstapplaatsen rondom de 400m gemaakt.

– Schaatsers met eigen schaatsen op drukke momenten gebruik maken van de opstapplaatsen aan de “spoorkant” van de ijsbaan.

– Bezoekers zullen regelmatig geïnformeerd en herinnerd worden via de geluidsinstallatie, de aanwijzingen dienen opgevolgd te worden.

– Tijdens de dweilpauzes dient 1,5m in acht genomen te worden en alle afstapplaatsen rondom de ijsbaan gebruikt te worden.

– Voor het schaatscafe geldt een maximum van 50 personen. Er mag alleen op de beschikbare stoelen gezeten worden. Staanplaatsen zijn niet toegestaan.

– Bezoekers die deze maatregelen weigeren op te volgen zullen van de ijsbaan verwijderd worden.

– In verband met het reduceren van het aantal benodigde jury leden kijkt de KNSB naar het gebruik van persoonlijke Mylaps transponders die als extra tijd waarneming kunnen dienen. Let goed op communicatie vanuit de KNSB om je transponder te registreren onderonder https://mijn.knsb.nl zodat deze gegevens worden ingeladen tijdens een wedstrijd an de Baanvereniging Deventer.

– Tijdens wedstrijden van de verenigingen (club wedstrijden) aangesloten bij de Baanvereniging Deventer, KNSB en regio marathons van de Leisureworld Cup Oost en Marathon schaatsen Noord Oost in uren van de Baanvereniging Deventer is deze organisatie verantwoordelijke voor de invulling van het corona protocol van het Sportbedrijf Deventer.