Talentontwikkeling

De Baanvereniging Deventer stimuleert de ontwikkeling van langebaan schaatstalent.  Deze talentontwikkeling valt binnen de KNSB talentontwikkeling piramide. Hiertoe is er een groep met C-junioren en een baanselectie met B-junioren. De C-junioren groep blijven bij de club trainen, maar trainen één keer in de week met elkaar. De Baanselectie is een groep B-Junioren die niet meer bij de club trainen, maar trainen onder leiding van Renske Winters.

Baanselectie Deventer 2023/2024 (Beau, Etiënne, Eva, Joris, Noam, Noëmi, Tes en Jasmijn en de trainer Renske)

Selectiecriteria C-Groep

• Enkel Junioren C;
    • Technische basis schaatsvaardigheden, ter beoordeling van de selectietrainer en/of samen met de verenigingstrainer;
    • Voor pupillen A om het volgende seizoen toe te treden tot de C-Groep, dien je tenminste te doen aan:.
      • Pupillen A meisjes: 500 meter < 52:00
      • Pupillen A jongens: 500 meter < 50:00
    • Voor Junioren C om het volgende seizoen toe te treden tot de C-Groep (vorig seizoen nog niet in beeld), dien je tenminste te doen aan:.
      • Junioren C meisjes: 500 meter < 48:00
      • Junioren C jongens: 500 meter < 46:00

Selectiecriteria Baan Selectie

• Enkel Junioren B en A1;
    • Technische basis schaatsvaardigheden, ter beoordeling van de selectietrainer en/of samen met de verenigingstrainer.
    • Positieve motivatie;
    • Voor Junioren C2 om het volgende seizoen toe te treden tot baanselectie  dien je tenminste te doen aan:.
      • Junioren C2 meisjes: 1000 meter < 1:34
      • Junioren C2 jongens: 1000 meter < 1:30

Bovenstaande selectiecriteria zijn een leidraad. Hier kan in specifieke gevallen van afgeweken worden. Deelname aan de Baanselectie of C-groep is op basis van uitnodiging door de selectiecommissie bestaande uit vertegenwoordigers van de Baanvereniging (technische commissie) en trainers van de aangesloten verenigingen.