Boltrics van Dasselaar Regio Oost Competitie

In het seizoen 2021-2022 wordt opnieuw een regiocompetitie van de gewesten Overijssel en Gelderland (later in het seizoen gewest Oost) verreden.
Na het sluiten van de baan in Dronten zijn er nieuwe hoofdsponsors gevonden: De Ruiter Hout, Van Dasselaar Loodgietersbedrijf, Brun schaats – Skeeler sport en Boltrics IT voor de logistiek.

De competitie bestaat uit 8 wedstrijden op zaterdagavonden. Let op: vanwege de versoepelde Corona regels start de competitie weer op met de wedstrijd op 12 februari in Nijmegen

Deelname
De competitie staat open voor de categorieën C1, C2, M1, M2, M3 en Dames (regionaal) uit de gewesten Overijssel en Gelderland (oost). Rijd(st)ers vanaf junioren B worden toegelaten. Voor rijd(st)ers uit de Topdivisie Dames en Topdivisie Heren en Beloften divisie Heren en Dames staat deze competitie niet open.
Nieuwe Categorie indeling.
Te weten:

• Categorie A voor de rijders uit de C1 en M1 en eventueel Dames
  • Categorie B voor de rijders uit de C2 en M2 en Dames
  • Categorie C voor de rijders van de M3 en Dames.

Kalender: Boltrics van Dasselaar Regio Oost Marathon 2021 – 2022

• 9-okt Nijmegen 20.00 u
  • 23-okt Enschede 19.30 u
  • 6-nov Deventer 20.00 u
  • 20-nov Deventer 19.00 u
  • 4-dec Enschede 19.30 u
  • 18-dec Nijmegen 20.00 u
  • 15-jan Deventer 20.00 u GWK
  • 12-feb Nijmegen 20.00 u
  • 12-mrt Enschede 19.30 u Finale

Promotie landelijke Beloften divisie Heren, Dames
Het eindklassement van de Cat A deelnemers uit de C1 en resp. Dames, vormt de basis voor gezamenlijke voordracht van de Gewesten Gelderland en Overijssel voor promotie naar de Beloften divisie Heren, resp. Topdivisie Dames. Voor promotie komt ook de best geklasseerde C1-rijder, respectievelijk de best geklasseerde Dame uit het gewest Gelderland/Overijssel in de Noordoostcompetitie in aanmerking. Bij de dames worden ook de prestaties bij het GK en resultaten in de Regio Topcompetitie meegenomen in voorstellen voor promotie. Mochten C1-rijders deelnemen aan doorstroomwedstrijden in de 1e divisie, dan zullen ook deze resultaten kunnen worden meegewogen in de beslissingen voor promotie.
De eerste 5 Cat B rijders van het eindklassement promoveren naar Cat A. De eerste 5 rijders van het eindklassement Cat C promoveren naar Cat B. Rijders van 60+ hebben de keuze om al dan niet te promoveren.

Degradatie
Volgens het reglement degraderen rijders, die in het seizoen 2021-2022 geen punten hebben behaald in het eindklassementen Cat A, Cat B naar respectievelijk Cat B en Cat C. Zij dienen zich voor de competitie 2022-2023 in te schrijven voor een lagere categorie.

Opmerkingen
Indien na inschrijving gegevens aanvulling of wijziging behoeven, gelieve dit per email door te geven via marathonregiooost@gmail.com
Mocht de competitie niet starten vanwege COVID 19 beperkingen dan krijgt u het gehele bedrag van de inschrijving teruggestort. Mocht de competitie worden verkort zal een deel van het inschrijfgeld worden terugbetaald.
Wij verzoeken een ieder zich tijdig in te schrijven!
Elk jaar zijn er rijders die geen gebruik maken van de voorinschrijving. U loopt dan de kans dat u de eerste wedstrijd niet kunt deelnemen als de systeembeheerders de inschrijvingen niet tijdig kunnen verwerken.
Transponders
De transponder die vermeld is op de licentie wordt ook gebruikt voor de datasets en de wedstrijden. Zorg er dus voor dat de juiste transpondernummer is ingevuld bij de licentie op mijn KNSB. Een wedstrijd rijden met een andere transponder of een nieuwe transponder doorgeven kan via de mail: marathonregiooost@gmail.com. Dit graag en indien mogelijk uiterlijk 48 uur voor aanvang van de wedstrijd.

Ter informatie:

• 18 dec 2021 NK kunstijs masters – Breda